söndag 4 april 2010

16.

Ofta känns det som att ingen vill ha mig. Ibland känns det som att jag inte vill ha någon. Jag vet inte vilket som är närmast sanningen.

Jag tror kanske att jag bara vill ha honom. Men han är överallt i hela världen mest hela tiden och när han inte är det så flyttar han sig lite närmare och skrattar sådär att jag har svårt att stå på benen. Han är varm fast ändå alldeles iskall. Han ser inte hur jag går sönder när han kramar mig för att jag vill så mycket mer än honom.

Jag hatar att jag aldrig kommer ikapp honom, att han alltid har flera år mer än mig, för det känns lite som att han har bestämt sig för att det inte kommer att fungera då. Och jag hatar att han inte behöver någon som mig. Jag hatar att jag inte har något som han behöver i sitt liv.

För det känns lite som att han har allt jag behöver.

6 kommentarer:

  1. Det er en tekstlinje i en sang som går "You need me less than I need you". Det er en vond konklusjon å komme til. Men jeg vil gjerne velge å tro at han trenger deg likevel. Han skulle bare innse det selv.

    Sender deg en stor klem.

    SvaraRadera
  2. jag vet inte hur det kommer sig, men av någon anledning vet du precis hur jag känner - du liksom tar orden ur mun på mig.

    SvaraRadera
  3. du skriver så fint så att det gör ont.

    SvaraRadera
  4. lina: tack så hemskt mycket!

    M: Åh, det är en så fin låt!

    malin: det är för sådana som dig som jag skriver.

    Frida: Åh, tack så himla mycket!

    Lisa: Tack!

    SvaraRadera