måndag 22 mars 2010

11.

Om man kunde byta ut sig själv. Om det fanns ångerrätt eller öppet köp eller vad som helst, vad som helst i hela-hela världen, då skulle jag utnyttja det.

Det är så svårt att leva bredvid någon som man inte tycker särskilt mycket om. Lite som ett trassligt förhållande (tror jag, för egentligen vet jag ju inte alls, jag har ju aldrig vågat). Jag tänker på ett sånt där förhållande som skaver och gör ont utan att någon vågar göra slut.
Fast vi har nog gjort slut miljoner gånger, jag och min självkänsla.

Jag har fyllt 21 och på många sätt är jag fortfarande sådär vilsen och förvirrad som jag var när jag var 16. Men jag har lärt mig att ibland så kan man inte fortsätta så. Ibland så måste man våga strunta i skolan för att man håller på att gå sönder inombords. För ibland är måndagar inte till för att leva, utan för att överleva. Allt det andra som stressar och gör ont i magen måste vänta lite.

Jag önskar att jag hade förstått det lite tidigare.

8 kommentarer:

  1. du är fin, finare än vad du verkar förstå.

    SvaraRadera
  2. dina texter är underbara.
    tror att du är minst lika underbar.

    fast livet är så läskigt, ibland och ofta.

    SvaraRadera
  3. Kram kram kram kram kram. Livet är läskigt. Jag har inte kommit någon vart i mitt liv och det har snart gått ett år sen jag gick ut skolan,gymnasiet, det får mig att känna mig värdelös, har bara slappat bort det, men jag ska ju ta tag i mitt liv, jag har i alla fall fått världens finaste pojkvän och du är jättejättefin och skriver helt fantastiska texter. Skulle bara vilja krama om dig och bjuda dig på en massa te och kakor. Puss.

    SvaraRadera
  4. <3<3<3. Vill skriva något långt som jag nyss skrev. Men kom aldrig fram. Puss och du är värd massor.

    SvaraRadera
  5. åhh vad det här är vackert!
    massa kärlek på dig

    SvaraRadera
  6. 21 är en jobbig ålder, eftersom man tror att tonårens gamla osäkerheter och konstiga känslor ska vara som bortblåsta, men det är ju inte så i verkliga livet! men det blir bättre ska du se!

    SvaraRadera
  7. I dag tok jeg ditt råd etter å ha lest dette. Jeg innså at jeg ikke kom til å føle meg noe bedre av å gå på skolen og gjøre alt det jeg egentlig må gjøre. Så jeg tok dagen helt for meg selv. Gjorde bare sånt jeg ville. Danset. Lå flatt ut og tenkte. Sang høyt. Skrev.

    Og en liten stund følte jeg meg faktisk bedre. Men det føles av og til som du sier, jeg blir jo aldri kvitt meg selv. Om jeg bare kunne lære meg å elske meg selv slik jeg burde, så tror jeg alt skulle bli mye lettere. Vi er iallefall ikke alene om dette. Det føles fint.

    SvaraRadera
  8. somettbrevutanslut: Du är fin!

    nellie: Ja, livet är så mycket av allt. Så mycket av sånt som gör ont.

    Lisa: Jag hade inte heller kommit någonstans ett år efter gymnasiet. Man måste inte göra det. Så länge man inte mår dåligt över det. Jag önskar att jag kände dig, du verkar så himla fin. Kram!

    Amanda: Tack! Du gör mig så himla glad!

    Sofia i London: Åh, ja, precis så är det nog! Men jag tycker att alla åldrar verkar jobbiga.

    M: Jag tycker att det var klokt av dig att strunta i skolan. Och jag önskar också att jag kunde tycka lite mera om mig själv (och att du kunde tycka lite bättre om dig själv). Men det är ju så himla svårt.

    SvaraRadera