torsdag 18 mars 2010

8.

Jag brukar tänka på människor som har förlorat någon nära. På människor som svälter. Barn som växer upp i trasiga hem. På alla de som inte har råd med utbildning.

Jag växte upp ett hem med kärlek. I ett villakvarter där gräsmattorna alltid var gröna och nyklippta. Kunskap bara slängs över mig och jag klarar mig utan studielån.

På alla sätt och vis försöker jag vara tacksam. Jag försöker verkligen vara lycklig. Men det där om att försöka tvinga sig själv att må bra för att man borde må bra; jag vet allt om det och det fungerar inte.

7 kommentarer:

  1. denna bloggen finns under kategorin "hjärtslag", för den får mitt hjärta att slå lite extra. så himla fint.

    SvaraRadera
  2. åh så himla vackert och din header är helt fantastiskt vacker. puss på dig.

    SvaraRadera
  3. Sv: TAKK!! Du aner ikke hvor glad jeg blir for at du sier det. Du skriver så vakkert selv, at jeg leser om og om igjen.

    Og du har helt rett. Tvinge seg selv til å ha det bra er det ingen som kan gjøre.

    SvaraRadera
  4. Precis min känsla. Men ingen hade kunnat få ner orden som du.
    Du skriver jättevackert.

    SvaraRadera
  5. du skriver fantastiskt. du är fantastisk tror jag allt.

    SvaraRadera
  6. allt du skriver går rakt in i hjärtat. puss!

    SvaraRadera
  7. Linnéa: Åh, du gör mig så rysligt glad. Det betyder himla mycket för mig!

    Lisa: Det gör mig så glad att du tycker det. puss!

    M: Det är sant!

    Sandra: Tack så jättemycket, det betyder massor för mig!

    felicia: Åh, tack så himla mycket! Du gör mig så glad!

    somettbrevutanslut: Tack finis! puss!

    SvaraRadera