söndag 7 mars 2010

4.

Det var en fredagsmorgon i februari och vi hade sovit alldeles för få timmar den natten. Han stod i min hall och skulle precis gå. När han tog på sig mössan tänkte jag att det borde vara olagligt att ha mössa för någon med sådana lockar.

Det var en vit mössa och han var solbränd efter en månad i Australien. Det passade inte alls. Fast då log han sådär att jag nästan var tvungen att kisa med ögonen och jag tänkte att han skulle kunna ha den där mössan dygnet runt, alla dagar om året, och han skulle fortfarande vara den vackraste i hela världen.

Men det sa jag ju inte. Jag sa bara hejdå.

11 kommentarer:

  1. Varenda ett av dina inlägg är så väldans vackra och du skriver så väldans fint.

    SvaraRadera
  2. Vackra du, du förtjänar så mycket fina ord om dina texter!

    SvaraRadera
  3. Man blir verkligen berörd när du skriver. Tack så jättemycket.

    / flerasanningar.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Åh vilken vacker blogg jag har hittat till precis just nu åh så vackert hörredu! åhhh.

    SvaraRadera
  5. åh, vackert!
    jag känner igen mig.

    SvaraRadera
  6. åh. du skriver helt magiskt.

    SvaraRadera
  7. Det är mycket man vill säga men som blir kvar i en.

    SvaraRadera
  8. Julia: Åh, tack!

    ellis: Tack, tack, tack! Du gör mig så rysligt glad!

    Sanna: Tack själv, för att du är så fin och lyser upp min kväll såhär!

    Anonym: Tack!

    Anonym: Så himla fint att du känner igen dig, jag hoppas att han är underbar!

    H: Tack så hemskt mycket! Det betyder jättemycket för mig!

    Su: Alltid lika sanna ord!

    SvaraRadera
  9. Du skriver så fint om de små detaljene. De som ikke alle legger merke til. Jeg synes det er så fint.

    SvaraRadera
  10. såå fin text!

    sv: jag håller med dig. gråta behöver man ibland, för att kunna gå vidare. det har varit värre för mig att gå vidare om jag inte gråtit ut än att gråta och sen kunna se ljuset mitt i det mörka.

    jag tror att det är något du bär på. du kanske inte ens vet själv vad det är. det kanske inte ens är något stort. men något är det. en sorg är en sorg.

    en situation i mitt liv får mig att ständigt bli påminnen om att jag är ledsen. men det finns ständigt något som får mig att må bra också. inse hur tacksam jag borde vara. för det finns så mycket fint runt omkring mig.
    "Vänta inte på den stora lyckan,
    så att du missar den lilla!"

    tack för att du är så omtänksam!! jag verkligen önskar och hoppas att du också ska få må bra! jag ska be för dig!
    kram!

    SvaraRadera